Άλλη μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο Rutgers, του New Jersey των ΗΠΑ, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η μάθηση στη διάρκεια της εφηβείας, αλλά και κατά την ενήλικη ζωή, συμβάλλει στην επιβίωση των εγκεφαλικών κυττάρων, επηρεάζοντας τη μετέπειτα λειτουργία του.
Όπως δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «Frontiers in Neuroscience», τα εγκεφαλικά κύτταρα νεαρών ποντικιών που μάθαιναν επιτυχώς, επιβίωναν πολύ περισσότερο από ότι τα αντίστοιχα σε ποντίκια που δεν μάθαιναν με επιτυχία.
Συγκεκριμένα, όπως διαπιστώθηκε, στα τελευταία, περίπου τα μισά εγκεφαλικά κύτταρα είχαν καταστραφεί, μόλις τρείς εβδομάδες μετά τη δημιουργία τους.
Αντιθέτως, στα ποντίκια που μάθαιναν ήταν δύσκολο να μετρήσουν οι επιστήμονες τι είχε συμβεί με τα νέα εγκεφαλικά κύτταρα, καθώς ήταν πάρα πολλά εκείνα που ήταν ακόμα ζωντανά.
Εξετάζοντας τον ιππόκαμπο, την περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μάθηση, αφού τα ποντίκια έμαθαν να συσχετίζουν έναν ήχο με ένα ηλεκτρικό ερέθισμα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα νέα εγκεφαλικά κύτταρα, που είχαν βάψει με μία χρωστική, παρέμεναν ζωντανά σε όσα ποντίκια είχαν ολοκληρώσει τη διαδικασία της μάθησης, ενώ τα εγκεφαλικά κύτταρα δεν είχαν επιβιώσει σε όσα ποντίκια είχαν αποτύχει να μάθουν.
«Δεν είναι ότι η διαδικασία της μάθησης δημιουργεί νέα κύτταρα, αλλά ότι καταφέρνει να διατηρήσει κάθε φορά ζωντανά τα νέα εγκεφαλικά κύτταρα που είναι παρόντα, όταν ξεκινά η μάθηση», σχολιάζει χαρακτηριστικά η νευροεπιστήμονας Tracey Shors.
Παράλληλα, τονίζει ότι η διαδικασία είναι παρόμοια και στους ανθρώπους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της εφηβείας όταν ο εγκέφαλος έχει την ικανότητα να δημιουργεί νέους νευρώνες, όπως και συνάψεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου