Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2014

Αυτοί οι άνθρωποι ζουν περισσότερο από οποιονδήποτε. Ορίστε 9 πράγματα που κάνουν


Οι άνθρωποι της Οκινάουα, ενός νησιού νοτιοδυτικά της Ιαπωνίας, είναι γνωστοί για την μακροζωία τους. Έχοντας μελετήσει τις συνήθειες αυτών των ιδιαίτερα μακρόβιων ανθρώπων, έχω πάρει εννέα διδάγματα από τους Okinawans που πιστεύω ότι τους βοηθούν να ζουν πολύ, ευτυχισμένη ζωή.
1. Αποδέχονται ένα ικιγκάι
Ένα ικιγκάι είναι ο λόγος ενός ατόμου για να υπάρχει, ή ο σκοπός της ζωής του. Οι παλαιότεροι Okinawans μπορούν να εκφέρουν άμεσα και με σαφήνεια το λόγο που σηκώνονται το πρωί. Οι διαποτισμένες με σκοπό ζωές τους, τους δίνουν σαφείς ρόλους ευθύνης και τα συναισθήματα που χρειάζονται για να είναι υγιείς στα εκατό τους.
2. Βασίζονται σε μια φυτικά βασισμένη διατροφή
Οι γεροντότεροι Okinawans στηρίζονταν σε μια διατροφή βασισμένη σε φυτά, στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους. Τα γεύματα των τηγανητών λαχανικών, γλυκοπατάτων, και tofu είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και χαμηλά σε θερμίδες. Η Goya, με τα αντιοξειδωτικά της και οι ενώσεις της, που μειώνουν το σάκχαρο του αίματος, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ενώ οι υπεραιωνόβιοι Okinawans τρώνε λίγο χοιρινό, παραδοσιακά αυτό προορίζεται μόνο για τις όχι και τόσο συχνές τελετές και λαμβάνεται μόνο σε μικρές ποσότητες.
3. Ασχολούνται με την κηπουρική
Σχεδόν όλα οι  αιωνόβιοι Οκινάουα ασχολούνται ή έχουν τουλάχιστον μία φορά ασχοληθεί με την κηπουρική. Είναι μια πηγή καθημερινής σωματικής δραστηριότητας που ασκεί το σώμα με ένα ευρύ φάσμα κινήσεων και βοηθά στη μείωση του στρες . Είναι επίσης μια κοντινή και συνεχή πηγή φρέσκων λαχανικών.
4. Καταναλώνουν περισσότερη σόγια
Η Οκινάουα διατροφή είναι πλούσια σε τρόφιμα με σόγια, όπως τόφου και σούπα miso. Τα φλαβονοειδή στα tofu  βοηθούν στην προστασία της καρδιάς και στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Τα τρόφιμα σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση  συμβάλλουν σε μία υγιή εντερική οικολογία και προσφέρουν ακόμα καλύτερα θρεπτικά οφέλη.
5. Διατηρούν ένα Μοάι
Η Οκινάουα παράδοση του σχηματισμού ενός Μοάι, μιας μάζωξης ανθρώπων που παρέχει ασφαλή κοινωνικά δίκτυα. Αυτά τα δίχτυα ασφαλείας παράσχουν οικονομική και συναισθηματική υποστήριξη σε στιγμές ανάγκης προς όλα τα μέλη τους, αποβάλοντας το άγχος των μελών τους μέσω της ασφάλειας που νιώθουν αυτά, γνωρίζοντας ότι υπάρχει πάντα κάποιος εκεί για αυτούς.
6. Απολαμβάνουν τον ήλιο
Η βιταμίνη D, που παράγεται από το σώμα όταν είναι εκτεθειμένη σε τακτική βάση στο φως του ήλιου, προωθεί ανθεκτικότερα οστά και υγιέστερα σώματα. Περνώντας το χρόνο τους έξω κάθε μέρα, επιτρέπει ακόμη και στους μεγαλύτερους σε ηλικία Okinawans να έχουν βέλτιστα επίπεδα βιταμίνης D όλο το χρόνο.
7. Μένουν δραστήριοι
Οι γεροντότεροι Okinawans είναι ενεργοί περιπατητές και κηπουροί. Το σπιτικό των Okinawans έχει πολύ λίγα έπιπλα, οι ένοικοί του  γευματίζουν και χαλαρώνουν καθήμενοι πάνω σε ψάθες τατάμι στο πάτωμα. Το γεγονός ότι οι ηλικιωμένοι καθίζουν και σηκώνονται από το πάτωμα αρκετές δεκάδες φορές, τους προσφέρει καθημερινή ενδυνάμωση στο κάτω μέρος του σώματος τους  και  ισορροπία, που βοηθούν στην προστασία από τις επικίνδυνες πτώσεις.
8. Φυτεύουν έναν ιατρικό κήπο
Αρτεμισία, τζίντζερ, κουρκούμη είναι βασικά προϊόντα στον κήπο των Okinawans, και όλα έχουν αποδεδειγμένες θεραπευτικές ιδιότητες. Με την καθημερινή κατανάλωση αυτών των φυτών, οι Okinawans προστατεύονται από την ασθένεια.
9. Ακολουθούν συγκεκριμένη στάση ζωής
Μια ήρεμη στάση ζωής προίκισε τους Okinawans με καταδεκτική αυταρέσκεια. Είναι σε θέση να αφήνουν τα δύσκολα πρώτα χρόνια να παραμένουν στο παρελθόν, ενώ απολαμβάνουν τις απλές απολαύσεις του σήμερα. Έχουν μάθει να είναι αγαπητοί και να κρατούν νεότερους ανθρώπους στην εταιρεία τους μέχρι τα γεράματα τους.
 Απόσπασμα από το  Blue Zones: Lessons For Living Longer From The People Who’ve Lived The Longest by Dan Buettner , Copyright 2008, all rights reserved.
Φωτογραφία: Shutterstock.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου