Τρίτη, 4 Αυγούστου 2015

3 άγνωστα οφέλη του διαλογισμού



Γνωρίζουμε όλοι ότι ο διαλογισμός μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το στρες και να χαλαρώσουμε, υπάρχουν όμως και άλλα οφέλη λιγότερο γνωστά. Διαβάστε τι λένε οι έρευνες για τις ευεργετικές επιδράσεις του.

Ο διαλογισμός μεγαλώνει τον εγκέφαλο

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό νευροεπιστήμης «NeuroImage», έδειξε ότι ο διαλογισμός μπορεί να μεγαλώσει ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου. Στο πλαίσιο της μελέτης οι ειδικοί χρησιμοποίησαν υψηλής ανάλυσης τρισδιάστατες μαγνητικές τομογραφίες για να παρακολουθήσουν τους εγκεφάλους εθελοντών καθώς έκαναν διαλογισμό. Όπως διαπίστωσαν κάποιες περιοχές του εγκεφάλου των εθελοντών, που διαλογίζονταν για πολλά χρόνια, είναι μεγαλύτερες σε σχέση με υπολοίπων ανθρώπων. Πρόκειται κυρίως για τον ιππόκαμπο, τον δεξιό θάλαμο και την αριστερή κάτω κροταφική έλικα, περιοχές όλες σχετιζόμενες με τη ρύθμιση των συναισθημάτων.

Βελτιώνει τη βαθμολογία των μαθητών

Σύμφωνα με μια άλλη μελέτη ο διαλογισμός βελτιώνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες και τις επιδόσεις των μαθητών. Ερευνητές από τις ΗΠΑ μελέτησαν μαθητές και παρατήρησαν ότι όσοι έκαναν υπερβατικό διαλογισμό (είδος διαλογισμού που χρησιμοποιεί την επανάληψη ενός συγκεκριμένου ήχου επαναλαμβανόμενα με κλειστά μάτια), σε καθημερινή βάση είχαν βελτίωση της βαθμολογίας τους κατά 15% κατά μέσον όρο. Οι μαθητές που συμμετείχαν στη μελέτη, επαναλάμβαναν τη λέξη «οοομ» για 20 λεπτά, δύο φορές την ημέρα. Σύμφωνα με την έρευνα οι μαθητές με χαμηλότερες βαθμολογίες, παρουσίασαν βελτίωση κατά 25% περίπου.
Όπως υποστηρίζουν παλιότερες μελέτες ο υπερβατικός διαλογισμός μπορεί να έχει αγχολυτική επίδραση, ενώ παράλληλα θεωρείται ότι μειώσει τον κίνδυνο θανάτου μετά από έμφραγμα ή εγκεφαλικό. Ο υπερβατικός διαλογισμός έγινε γνωστός σε παγκόσμιο επίπεδο από το συγκρότημα Beatles την δεκαετία του 1960

Μας βοηθάει να ευτυχίσουμε

Ο Matthieu Ricard, PhD, θεωρεί τον εαυτό του ως τον ευτυχέστερο άνθρωπο στον πλανήτη και φυσικά το μυστικό του είναι ο διαλογισμός. Μπορείτε και εσείς να κάνετε την παρακάτω 10λεπτη άσκηση 20 ή παραπάνω λεπτά την ημέρα.
Καθίστε αναπαυτικά σε μια καρέκλα ή στο πάτωμα οκλαδόν. Αρχίστε να αναπνέετε ήρεμα εστιάζοντας την προσοχή σας στον αέρα που περνάει μέσα από τα ρουθούνια. Αφού αποκτήσετε τον πλήρη έλεγχο της αναπνοής σας, φανταστείτε ότι σας πλησιάζει ένα αθώο, εύθυμο, μικρό παιδί. Κοίταξε το με τα μάτια του μυαλού σας με τρυφερότητα και νιώσε την καλοσύνη και την αγάπη. Αποδεχθείτε με όλο σας το είναι αυτήν την αγάπη και ευχηθείτε το καλό του παιδιού αυτού. Κρατήστε αυτό το συναίσθημα για μερικά λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου